Ühine sügisene 40-päevane kriya ja meditatsioon ehk kuidas hoida end tasakaalus ja elus - 17.09-26.10.2018

Ka sel sügisel jätkame ühiste 40-päevaste kundalini jooga teekondadega, mis tähendab, et teeme üht harjutusteseeriat ja/või meditatsiooni 40 päeva järjest. Alustame esimesel nädalal tundides seda ühiselt läbi tehes ja jätkame kodudes individuaalselt, aga kuna kõik on üks, siis siiski tunnetades seda, et me kõik seda samal ajal õhus hoiame. Nii ilus ju! 
Sedakorda alustame 17.septembril ja lõpetame 26.oktoobril. Kriyaks on kolme teadvuse tasakaalustamise kriya ja meditatsiooniks elujõu äratamise meditatsioon (eriti sümboolne ju!)
Kundalini joogas on tavapärane, et valitakse üks kriya ehk harjutusteseeria ja/või meditatsioon ja tehakse seda 40 päeva järjest iga päev. Miks? Sest 40 päeva on täpselt see aeg, mille jooksul järjepidevalt selle nimel pingutades saad üht vana harjumust või mustrit muuta. Muidugi saab kriyat teha ka 90 päeva, 120 päeva ja 1000 päeva (kokkulepitud iidsed numbrid) ning siis on mõju veel tugevam ja parem ja toetavam. Meie sedakorda piirdume 40-päevase praktikaga. (Kui see hakkas Sind huvitama, et miks nii, siis loe lähemalt siit.)

Sedakorda palus mul end valida kriya "Balancing the three psyches" ehk kolme teadvuse tasakaalustamise kriya. Yogi Bhajani kohaselt on meil 3 teadvust: meie isiklik, individuaalne teadvus, meie lähiümbruse ehk vahetu keskkonna teadvus ja suur universaalne teadvus. Ja kui need kolm ei ole tasakaalus, siis ei ole meie elu ja maailm samuti tasakaalus. Me arvame tihti, et raha või suhted või miski väline on see, mis meie ellu harmoonia loob. Tegelikkuses loome seda ise, hoides enda kolm teadvusetasandit tasakaalus ja tunnetades ühendust nende kõigiga - nii iseendaga, oma keskkonnaga kui suure universaalse teadvusega. Meditatsioonina kutsus end valima sel aastal Prantsusmaa joogafestivalil kogetud elujõu äratamise meditatsioon mantraga Pavan Guru, mida juhendas Siri Sadhana Kaur. 

Kundalini jooga tehnikad on suurepäraseks toeks ja sisemise jõu ja potentsiaali sütitajaks ning pühendumine ja järjepidevus on need, mis aitavad iseend tasakaalus ja lainel hoida hoolimata sellest, milline möll meie ümber parajasti valitseb. 

Oled oodatud liituma ühise energiaga ja tegema harjutusteseeriat, meditatsiooni või mõlemat meiega kõik 40 päeva, kuid vabalt võid teha seda ka vaid mõnel päeval tunde järgi kogu 40 päeva jooksul. Meie hoiame energiat üleval ja ka Sina saad seda juurde luua, kui meiega liitud. Kõikide tõusetuvate küsimustega võid pöörduda Grete poole: elujousaal@gmail.com või telefonil 5239362 või tundides. Grete vastab ja arutleb hea meelega!

Harjutusteseeria originaali leiad internetist siit. või kundalini jooga kriyade raamatust "Reaching Me in Me"

Eestikeelne tõlge ja kirjeldus on siin:

Kolme teadvuse tasakaalustamise kriya 

1. Tule käpuliasendisse, käed õlgade laiuselt laiali ja peopesad otse õlgade all maha toetamas ning põlved puusadelaiuselt laiali ja põlved otse puusade all maha toetamas ning selg on nõgus (lehmaasend). Tõsta vasak jalg 60-kraadise nurga all sirgelt taha üles ning hakka liigutama jalalaba kiire ja jõulise hingamise saatel üles alla. Hingamine ja jalalaba liikumine on sama tempoga. Tee harjutust vasaku jalaga 3 minutit ning siis vaheta jalga ja jätka parema jalaga 1,5 minutit
Seda harjutust tehes tunned hämmastavat energiavoolu läbi keha.

2. Jätka käpuliasendis kuid tõmba nüüd küür selga ja too sealjuures lõug rinnale lähemale. Sellises asendis suru vasak käsi rusikasse ja hakka tegema rusikaga lööke otse ette nii, et käsi läheb iga löögiga ette sirgeks. Sealjuures on oluline, et õlg ja tiivakont oleks ka liikumises, mitte ainult käsi. Toeta terastugevaid, sirgeid lööke jõulise hingamisega. Visualiseeri end löömas teelt eest takistusi ja puhastamas nii teed oma potentsiaali rakendamiseni. Jätka 2 minutit vasaku käega, siis vaheta ja jätka 1,5 minutit parema käega.

3. Istu põlvedele ja kandadele kaljuasendisse. Hakka kummardama otsaesisega alla maha nii, et puudutad otsaesisega maad, kuid tuharad ei tõuse kandadelt (võid panna tuharate ja kandade vahele padja ja põrandale ka padja, kui muidu otsaesine maha ei ulatu). Samal ajal, mil otsaesine puudutab maad, löö kätega selja taga tugevasti plaksu ning liigu algasendisse tagasi. Jätka seda liikumist alla ja üles 3,5 minutit.

4. Istu lihtsasse asendisse, aseta käed õlgadest alates sirgelt otse enda ette paralleelselt maaga, peopesad allapoole vaatamas. Pöidlad puudutavad väikese sõrme padjandeid peopesas. Liiguta selles asendis käsi randmest üles-alla 8 korda (kokku kuskil 2 sekundit). Kohe, kui 8 korda on tehtud, kõverda küünarnukid keha poole, käsivarred sirutatud taevapoole, peopesad vaatamas väljapoole. Jätka sellist liikumist - käed ette, 8 korda lehvitamist ja järsult käed tagasi keha vastu kokku 1,5 minutit.

5. Heida selili laibaasendisse - käed keha kõrval, peopesad vaatamas üles, tõmba jalad võimallikult kokku ja lase siis sellest asendist laiali lõdvestusse vajuda. Hinga mõned korrad pikalt ja sügavalt sisse ja välja, vaju põranda sisse ja lase kriyal salvestuda. Täpset aega ei ole öeldud. Puhka tunde järgi.

Elujõu äratamise meditatsoon
(Pavan Guru ehk Pran Bandha mantraga)

Pavan Guru on mantra, mis äratab ja paneb liikuma Su elujõu, praana, et saaksid elada nii, et kasutad maksimaalselt ära oma kogupotentsiaali. See vabastab Sind maistest kiindumustest ja puhastab Su meeled, et näeksid selgelt oma tõelist olemust – seda, kes Sa päriselt oled, ilma maskide ja piiranguteta. 
(Pavan - õhk ja Guru - pimedusest valgusesse jõudmine)


Istu lihtsas asendis, tunneta avatud südant ning hakka rütmiliselt lahtiste peopesadega tõmbama justkui  õhku, praanat, elujõudu, uusi võimalusi enda peale,  loitsides kuni 15 minutit mantrat: 

Pavan Pavan Pavan Pavan
Par Para Pavan Guru
Pavan Guru Wahe Guru
Wahe Guru Pavan Guru
Mina kasutan Siri Sadhana Kauri versiooni, mille leiad Spotifyst , kuid youtubeist kuulates võid kasutada näiteks seda Gurudassi versiooni.

Eelmine
Elujõusaal sai üheseks! Palllju õnneee!
Järgmine
40-päevane ühine praktika - meditatsioon Sat Kriya (5.11-14.12)

Vastused puuduvad

Email again: