2018 - 40-PÄEVANE ÜHINE HARJUTUSTESEERIA: ÄRATAME INTUITSIOONI, ET OSATA KUULATA SÜDANT JA USALDADA KÕIKSUSEVOOGU!

Toetame end ja üksteist alustades koos 40-päevase ühispraktikaga intuitsiooni ja tervendava jõu äratamiseks (Laya Yoga Kriya) - 08.01-16.02.2018!

Käes on aasta (2018), mille numeroloogia annab märku, et vanad harjumuspärased ja mittetoimivad mustrid enam ei rahulda meid ja see saab aina enam ilmsiks, sest samal ajal kasvab meie janu teadlikkuse ja vaimse avanemise järele. Need kaks aspekti loovad meie uueks aastaks päris põneva koosluse, eks!


Aasta üheks tunnuslauseks on „tee kohe esimesel korral õigesti“, mis tähendab seda, et kui Sa omale saadetud õppetunde vastu ei võta ja nendega teadlikult ja tunnetades ei tegele, saad nendega maadelda veel 9 aastat järjest.

Kõik vastused ja suunad on Sinu sees olemas, kuid nendeni viib tugev intuitsioon ja oskus seda kuulata. Sellepärast valisin uueks 40-päevaseks harjutustesseeriaks meile intuitsiooni ja tervendava väe äratamise kriya. See aitab meil viia end mõnusalt oma sisemisele lainele, lasta vabaks harjumuspäraseid ja segavaid mustreid ja näha paremini iseenda sisse – oma soove, suunda ja tõelisi tundeid.

Kundalini joogas on tavapärane, et valitakse üks harjutusteseeria ja tehakse seda 40 päeva järjest iga päev. Miks? Sest 40 päeva on täpselt see aeg, mille jooksul järjepidevalt selle nimel pingutades saad üht vana harjumust või mustrit muuta. Muidugi saab kriyat teha ka 90 päeva, 120 päeva ja 1000 päeva (kokkulepitud iidsed numbrid) ning siis on mõju veel tugevam ja parem ja toetavam. Meie sedakorda piirdume 40-päevase praktikaga. (Kui see hakkas Sind huvitama, et miks nii, siis loe lähemalt siit.) 

Esimesel nädalal teeme Grete tundides (E, T ja N) kriya koos läbi, aga muidu teeme seda igaüks oma kodus iseseisvalt (Aga me oleme selle kandvas ja toetavas energias kõik need 40 päeva ikkagi koos). Kui Sa ei ole valmis meiega päris 40 päeva järjest liituma, liitu kasvõi ühel päeval - hoiame kaasalööjatega seda energiat need 40 päeva üleval ja Sinu kogemus kriyat tehes on sel ajal võimsam kui see oleks muul ajal üksi tehes (aga muidugi on sellel ka sellisel juhul mõju olemas).

Seekordse harjutusteseeria viimases osas kasutatavat mantrat (laya yoga kriya) hoiti kaua saladuses. Selle loitsimine annab Sulle otseühenduse oma tõelise kõrgema Minaga ning äratab Su Kundalini energia, mis on jõuallikaks kõiksusele ehk kõigele, mis on loodud. Mantra loitsimine äratab Su teadlikkuse ja annab Sulle väe ja võime tunnetada aura peenkeha. Selle meditatsiooni praktiseerimine annab Sulle intuitsiooni ja tervendava väe.

Sõna „laya“ viitab eraldatusele tavamaailmast. Laya Jooga suunab Su tähelepanu Su algolemusele ja kõrgemale teadvusele, laseb Sul olla osa sellest mõnusast ja õndsast loovast teadvusest, laskmata harjumuspärastel segavatel faktoritel ja kiindumustel Su teadvuse üle võimust võtta. Need segavad faktorid on ka näiteks need mõtted ja mustrid, mis ei lase mediteerides keskenduda ja muudavad su meele hüplevaks.

See mantra laseb Sul tunnetada ühendust kõiksusega ja selle ühenduse pidevat voolu endas. Usaldades seda ja tunnetades selle toetust, julged näha igas olukorras ja kohtumises võimalust ja kogemust kasvada aina enam iseendaks, selleks päris-iseendaks, kes on olnud võib olla aastaid peidus hirmude, õpetatud mitteteenivate mustrite ja sotsiaalse surve all. Kui praktiseerid seda kriyat 40-120 päeva järjest, saab see osaks Sinu alateadvusest, mälust ja Su tõelise olemuse kogemusest. Ja see viib Sind vabanemiseni. Proovime järele!

Intuitsiooni ja tervendava jõu äratamise kriya (Laya Yoga Kriya)
(Ingliskeelne originaal siin)

1.   OSA

A Istu lihtsas asendis sirge seljaga. Võta kerge juurelukk (pingulda vaagnapõhjalihaseid ja tõmba sisse nabapunkt) ja kaelalukk (vii lõug kaelale lähemale nagu keegi tõmbaks sind patsist ülespoole). Sulge silmad ja vaata suletud silmadega kulmude vahele (seal asub Su kolmas silm ehk intuitsioonipunkt). Vasak käsi on vabalt põlvel gyan mudras ehk tarkusemudras (nimetissõrm ja pöial puutuvad kokku, peopesa vaatab üles, ülejäänud sõrmed on sirgena vabalt). Sulge parema pöidlaga parem ninasõõre, ülejäänud sõrmed vaatavad sirgena üles, peopesa vaatab vasakule. Hinga pikalt ja sügavalt läbi vasaku ninasõõrme 2-3 minutit. Hingates visualiseeri kogu keha ja tunneta iga kehaosa, iga nurka ja soppi oma kehas. Vaatle ja tunneta oma keha teadlikult pealaest jalataldadeni ole põhjalik!. Tunneta õhu liikumist seal, kuhu oma tähelepanu juhid.

B Vaheta ninasõõrmeid ja käsi – sulge samamoodi vasak ninasõõre ja aseta parem käsi põlvele gyan mudrasse. Jätka 2-3 minutit. Hinga sisse, hoia hinge ja hinga välja. 

2.   OSA

A Aseta käed kokku palveasendisse südamekeskuse ette. Suru peopesi mõõduka survega kokku. Keskendu suletud silmadega kulmudevahelisele punktile. Hinga pikalt ja sügavalt 2 minutit

B Siis jätka samas asendis tulehingamisega 1 minut.

 

3.   OSA

Istu endiselt lihtsas asendis ja tõsta kohe peale eelmist harjutust (vahepeal puhkamata) käed 60-kraadise nurga all gyan mudras pea kohale, peopesad vaatamas teineteise poole. Käed ja randmed on sirged. Hinga pikalt ja sügavalt 3 minutit. Seejärel hinga sisse ja hoia hinge, võta juurelukk ning hinga välja.

4.   OSA

Istudes endiselt lihtsas asendis (või muuda seda, kui lihtsas poosis istumine on ebamugav – pane jalgu kordamööda ette, ole vahepeal põlvili või istu hoopis toolile), võta juurelukk ja kaelalukk. Aseta mõlemad käed gyan mudras põlvedele, hoia küünarnukid sirged.Sulge silmad nii, et u 1/10 jääb avatuks ning suuna pilk kolmandasse silma kulmude vahel. Loitsi:

EK ONG KAAR-A

SA-TA NAAM-A

SIRI WAA-

HEE GURUU

Selle mantra heli on pöörleva iseloomuga – sa justkui keerutad seda heli ümber selgroo ülespoole liikudes kuni kroontśakrani pealael ning siis sealt välja otse kosmosesse, ühenduma kõiksusega. Terve ühe tsükli kestel hoia peal juurelukku. Iga „Ek“ juures tõmba nabapunkt järsult sisse ja iga rea lõpus oleva „A“ (kursiivis) heli juures tõmba diafragma järsult sisse ja üles. Lase helil voolata ühtlase joana ilma pausideta.

Toeks ja näidiseks võid võtta selle versiooni.

Jätka 11-31 minutit. (meie teeme 11 minutit)

Lõpetuseks hinga sügavalt sisse ja hoia hinge nii kaua kuni suudad, kuid seni kuni veel ei ole ebamugav. Hinga välja ja vabasta asend, lõdvestu.

 

Kui Sul tekib küsimusi, tahad jagada või arutleda, tee seda kas siinsamas all kommentaarides või meilitsi: elujousaal@gmail.com!

Jõudu ja intuitsiooni!
Grete

Eelmine
Meie uus ja jõuluootuseks eriti sobilik 40-päevane harjutusteseeria 13.11-22.12 - jõuluks ingliks!
Järgmine
Lastejooga - retsept, kuidas lastes rõõmu ja positiivsust kasvatada!

Vastused puuduvad

Email again: